λίγα λόγια για αυτά που αγαπώ.....

Αποφάσισα να αρχίσω αυτό το ιστολόγιο-αν κι στην πραγματικότητα δεν είμαι πολύ σχετική με την τεχνολογία- επειδή μου αρέσει πολύ να μοιράζομαι.........τις σκέψεις μου, τους προβληματισμούς μου, αυτά που με βοηθούν, τις δραστηριότητες μου.....κ.ο.κ.

Λοιπόν, για αυτούς που δεν με ξέρουν ονομάζομαι Ηλιάννα.....είμαι ψυχολόγος κι εκπαιδεύομαι στο ψυχόδραμα. Αγαπώ πολύ τους ανθρώπους, την ανθρώπινη φύση, τις προσωπικότητες, τις διαφορές και τα κοινά των ανθρώπων και την ανάπτυξή τους......το ψυχόδραμα βρέθηκε στο δρόμο μου σε μια στιγμή που αναζητούσα κάτι να με μάθει να υπάρχω στο εδώ και τώρα και να δημιουργώ.......και ήταν αυτό που έψαχνα!!!!
Τυπικά είναι μια μέθοδος ψυχοθεραπείας....αλλά θα διαφωνήσω με τον όρο θεραπεία καθώς αυτός προϋποθέτει έναν άρρωστο κι έναν γιατρό......αυτός ο συνδυασμός με κάνει να γελάω όταν μιλάμε για ψυχές......για μένα το ψυχόδραμα είναι ένα ταξίδι που μοιράζομαι με τους ανθρώπους, ένα ταξίδι στο οποίο μαθαίνουμε πολλά για τη ζωή και τη συνύπαρξη, για τον εαυτό μας, για τους άλλους, για την ενσυναίσθηση, για τα συναισθήματα.......είναι μια συνεργασία.....Ναι δουλεύεται ομαδικά, δανείζεται στοιχεία από το χώρο του θεάτρου και βασικός του σκοπός είναι η ανάπτυξη της προσωπικότητας.
Έχω μάθει και μαθαίνω πολλά από τον δάσκαλό μου τον Κώστα Λέτσιο....από τα πιο σημαντικά είναι ότι ο λόγος τις περισσότερες φορές-αν όχι όλες- είναι πηγή παρεξηγήσεων.....οπότε πως θα μπορούσα να μιλήσω για κάτι που αισθάνομαι (καθώς το ψυχόδραμα κατά βάση είναι αίσθηση) χωρίς να παρεξηγηθώ?
Προσωπικά κατάλαβα κι ένιωσα τι είναι το ψυχόδραμα μόνο όταν το είδα από μέσα.....στην αρχή φοβήθηκα πολύ το γεγονός ότι είναι ομαδικό, εγώ να εκτεθώ,να μιλήσω μπροστά σε ομάδα????μου φαινόταν αδιανόητο.....όταν όμως δοκίμασα κατάλαβα ότι ήταν πολύ πιο απλό απ' ότι φανταζόμουν......είναι τόσο...όσο......και αυτό το ρυθμίζει ο καθένας μόνος του........

Είναι λίγος καιρός που έχω αρχίσει να δουλεύω κι εγώ με ομάδες, στο ρόλο του συντονιστή.......και βλέπω ότι το ψυχόδραμα αρχίζει να γίνεται μια φιλοσοφία.....ζωής.
δεν ξέρω γιατί τα γράφω όλα αυτά.....κινούμαι περισσότερο από την αγάπη μου προς το μοίρασμα.

Σε αυτό το ιστολόγιο, στόχος μου είναι να μοιραζόμαστε αυτά που ζούμε κι αυτά που κάνουμε......θα χαρώ πολύ να συνυπάρξουμε.......

Ηλιάννα Πεσσάρη

Λίγα λόγια για μένα

Η φωτογραφία μου
Σπούδασα ψυχολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στη Φιλοσοφική, στο τμήμα Φ.Π.Ψ. Πρόγραμμα Ψυχολογίας, από το οποίο αποφοίτησα το 2009. Το 2008 ξεκίνησα την εκπαίδευση μου στο κλασικό Ψυχόδραμα του Moreno στο Ψυχοδραματικό Κέντρο Ανάπτυξης της Προσωπικότητας (Ψ.Υ.Κ.Α.Π.) με κύριο εκπαιδευτή και επόπτη τον Κωνσταντίνο Λέτσιο. Τελείωσα την βασική εκπαίδευση το 2013. Παράλληλα εκπαιδεύτηκα στο Playback Theatre- αυτοσχέδιο θέατρο- μέσα από τη συμμετοχή μου στον θίασο “PlaybackGround”, ως ενεργό μέλος για τέσσερα χρόνια. Από το 2012 συντονίζω ομάδες εκπαίδευσης στο playback theatre που οργανώνονται στα πλαίσια του Ψ.Υ.Κ.Α.Π. και της Ψυχοκίνησης. Από το 2010 εργάζομαι ιδιωτικά ως ψυχολόγος κάνοντας ατομικές συνεδρίες, συντονίζω ομάδες ψυχοδράματος ιδιωτικά και σε συνεργασία με διάφορα πλαίσια, (ομάδα ατόμων με Σκλήρυνση κατά πλάκας, ομάδες ασθενών με καρκίνο, κ.α.), ενώ διατηρώ συνεργασία με το ΨΥ.Κ.Α.Π.. Από το 2014 ξεκίνησα μαζί με τη Δανάη Χορομίδου τη λειτουργία της Ψυχοκίνησης, ως κέντρο ψυχοθεραπείας, ψυχοδράματος και προσωπικής ανάπτυξης.